Peonie, czereśnie, truskawki i coś jeszcze.

Peonie...nie może ich i u mnie zabraknąć. Znowu po latach odkryłam ich piękno i zachwycam się ich barwą oraz zapachem, który jest hmmmm........boski!! Czyż nie są piękne?






Czereśnie, truskawki uwielbiam je i robię z nich  co tylko mogę. Teraz jemy na potęgę ciasta z tymi owocami, pijemy koktajle truskawkowe a zaraz zacznę robić dżemy :)


Ciasto z truskawkami. 



Składniki:

5 jaj
1,5 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
2,5  szklanki mąki
1 łyżka oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
truskawki
cukier puder do posypania wierzchu

Przygotowanie:

Ubić jajka z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i olej.
Masę wlać do natłuszczonej, wysypanej bułką tartą formy. Umyć truskawki, pozbyć się szypułek, większe przekroić. Na wierzch masy ułożyć truskawki. Włączyć piekarnik na 160 st.C. Piec około 40 minut. Po upieczeniu i wystygnięciu ciasto posypać cukrem pudrem.


Ciasto czereśniowe z serem. 

Ten przepis znalazłam na blogu "Moje słodkie impresje" adres tutaj. Bardzo mi się spodobało więc postanowiłam je upiec. Wyszło tak: 









Składniki:

Ciasto:
  • 250g margaryny
  • 200g cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 250g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
Masa serowa:
  • 70g margaryny
  • 140g cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 60g mąki ziemniaczanej
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego bez cukru
  • 750g twarogu 3- krotnie zmielonego z wiaderka lub twarożku śmietankowego  
  • 1 łyżka soku z cytryny + odrobina startej skórki cytrynowej
Dodatkowo:
  • około 600g czereśni (ja zużyłam około 1 kg)


Sposób przygotowania:
  1. Czereśnie umyć, wypestkować i przekroić na pół. Część odłożyć. 
  2. Przygotować ciasto. Margarynę, cukier i cukier waniliowy utrzeć mikserem na kremową masę. Dalej miksując dodać po jednym jajku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Zmniejszyć obroty miksera i dodać wymieszaną mąkę z kakao.
  3. Ciasto wylać do formy prostokątnej o wymiarach około 35x 25cm, wyłożonej papierem do pieczenia.
  4. Na cieście ułożyć połówki czereśni.
  5. Przygotować masę serową. Margarynę, cukier i cukier waniliowy utrzeć mikserem na kremową masę. Oddzielić żółtka od białek. Do utartej margaryny dodać po jednym żółtku, dalej miksując. Kolejno dodać mąkę ziemniaczaną, budyń i twaróg, sok i skórkę z cytryny. Białka ubić na sztywną pianę i wmieszać delikatnie do masy serowej.
  6. Masę serową wyłożyć na czereśnie. Odłożone czereśnie ułożyć na cieście w równych ostępach.
  7. Ciasto piec w nagrzanym piekarniku 60min. w temperaturze 180°C. Ostudzić.



Mam jeszcze dla Was kilka fotek :)

Tutaj kwitnąca już po raz wtóry w tym roku hoja woskownica:


Ostatnio uszyłam nową zazdrostkę do pokoju Jaśka, materiał kupiłam w Ikea.



Moje ukochane pelargonie mają się bardzo dobrze :)





Na balkonie zakwitł powojnik:


Dosadziłam jeszcze lobelię:





 I to byłoby na tyle :))
Pozdrawiam wszystkich serdecznie !



Popularne posty