Polędwiczki wieprzowe w sosie grzybowym z suszonymi morelami.

Pyszne i miękkie mięso, kremowy sos, zapach grzybów i tymianku...uczta!
Za każdym razem smakuje wyśmienicie.
Przepis wypróbowałam i mogę polecić go dalej.  Spróbujcie zrobić sami :)
Przepis pochodzi z www.winiary.pl

Polędwiczki wieprzowe w sosie z leśnych grzybów z suszonymi morelami i białym winem.





Składniki:
sos grzybowy staropolski Jak u Mamy Winiary - 1 opakowanie
polędwica wieprzowa 500 g
cebula 1 sztuka
czosnek 1 ząbek
suszone grzyby 50 g
suszone morele 100 g
świeży tymianek wedle uznania
śmietanka 30%
sól, pieprz do smaku
białe wytrawne wino 150 ml (kupiłam w Lidlu)

Przygotowanie:
Grzyby zalej wrzątkiem i odstaw.
Polędwicę oczyść z błon, pokrój na 1 cm plastry.
Na oliwie podsmaż posiekaną cebulę , czosnek, tymianek, grzyby i morele w całości (ja morelę pokroiłam  na mniejsze kawałki).
Nie wylewaj wody po grzybach. Odstaw ja na bok.
Kiedy cebula się zeszkli, podlej całość winem i odparuj o połowę.
Dodaj śmietanę, polędwiczki, sos grzybowy staropolski WINIARY.
Duś całość ok.20 minut. Jeżeli sos będzie za gęsty, podlej go wodą z grzybów.





U mnie przepis starczył na 4 porcje.
Czas przygotowania :około 50 min.

Smacznego!


Popularne posty