Sernik z dynią.

Jestem nim oczarowana. Jest mega pyszny, prosty w wykonaniu, wilgotny i jeszcze ten kolor! Bomba!
Polecam w 100%.
Przepis pochodzi ze strony  "Kwestia smaku".













 

Sernik z dynią.

Składniki:

300 g ciasteczek Oreo (ja dałam ciasteczka ciemne z Lidla)

70 g masła
350 g pieczonej dyni (TUTAJ przepis na pieczoną dynię)
1 kg zmielonego twarogu (ja dałam firmy PILOS "Twaróg sernikowy")
250 g mascarpone
drobno starta skórka z 1 pomarańczy
200 g cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 budyń waniliowy
3 jajka

Polewa:


50 g białej czekolady

3 łyżki jogurtu
Ja dodałam jeszcze, płatki migdałów do dekoracji .

Przygotowanie: 

Upiec dynię.

 Odmierzyć potrzebną ilość, dokładnie zmiksować blenderem.
 Dodać drobno startą skórkę z pomarańczy i wymieszać. 
Zmiksować ze zmielonym twarogiem i serkiem mascarpone.
Dodać cukier, cukier wanilinowy, mąkę ziemniaczaną, budyń (proszek) oraz jajka i ponownie zmiksować na jednolitą masę.
Ciasteczka dokładnie zmielić w melakserze, następnie dodać roztopione masło i ponownie dokładnie zmiksować. 
Wyłożyć na spód i boki tortownicy o średnicy około 24 cm. 
Masę serową wyłożyć na spód z ciasteczek i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (góra i dół bez termoobiegu) i piec przez ok. 60 minut.
Wyjąć, ostudzić. 
Po ostudzeniu zdjąć obręcz i schłodzić w lodówce.

Polewa czekoladowa: czekoladę połamać na kosteczki, roztopić, wymieszać ze stopniowo dodawanym jogurtem. Polać lub zrobić wzorki na serniku. 

Udekorować płatkami migdałów. 

Chwilka na relaks :) 



Smacznego 

Popularne posty