Rozetkowe ciasteczka.


Rozetkowe ciasteczka:

2 jajka
1 łyżka cukru
1/2 opakowania cukru waniliowego
1/4 łyżeczki soli
1 szklanka mąki
1 szklanka mleka

olej do smażenia

Składniki mieszamy ze sobą. Sprawdzamy czy ciasto jest odpowiednio gęste - powinno być nieco bardziej gęste niż ciasto na naleśniki. 
Rozgrzewamy olej. Przed pieczeniem zanurzamy rozetkę na około minutkę w oleju. Następnie zanurzamy foremkę w cieście (do 3/4 jej wysokości) i natychmiast wkładmy do tłuszczu. Po kilku sekundach pieczenia rozetka odczepi sie od foremki. Rozetki smażymy około 30 - 35 sekund, aż nabiorą złocistego koloru. Po wyjęciu z tłuszczu ciasteczka odsączamy na papierze.  Jeszcze ciepłe posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)









Ciasteczka te, są proste w wykonaniu i bardzo pyszne. Rozetkę można bez problemu kupić na necie.
Ja już swoją zamówiłam, bo te pyszności piekłam na pożyczonej foremce. Jagna i Artur - dziękuję ;))

A jak Wam podoba się zima za oknem? Ja należę do osób ciepłolubnych, więc nie przepadam za zimą i śniegiem a codzienne odśnieżanie i odskrobywanie auta doprowadza mnie do szału!! Jak ja chciałabym już poczuć wiosnę! Ale do lata jeszcze daleko :( a ja już tęsknię za janówkowym klimatem, za słońcem, za kawką pitą pod orzechem, za ploteczkami z sąsiadami "przez płot", za koszeniem trawy, ech.......jeszcze troszkę trzeba poczekać.......

Pozdrawiam!

Kasia


Popularne posty