Borówkowe z galaretką!

Muszę koniecznie podzielić się z Wami przepisem na ciasto borówkowe z galaretką :) Palce lizać! Przepis znalazłam w  ostatnim  wydaniu  "Werandy Country", tylko zamiast poziomek dałam borówki (Agatko jeszcze raz dziękuję za owoce).
Oto przepis:

Borówkowe z galaretką




Na ciasto:
- kostka masła
- 3/4 szklanki cukru
- szczyptę soli
- 4 jajka
- 1 1/3 szklanki mąki pszennej
- łyżeczkę proszku do pieczenia

Na wierzch:
- około pół kilo borówek
- opakowanie galaretki owocowej
- opakowanie serka mascarpone
- pół szklanki kremówki

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Masło utrzeć, aż będzie puszyste, w trakcie ucierania dodawać stopniowo cukier i jajka. Następnie wsypać mąkę z proszkiem i solą, wymieszać. Rozgrzać  piekarnik do 180 stopni . Blachę wyłożyć papierem i wlać ciasto. Wstawić do piekarnika na 40 minut. Ubitą na sztywno śmietanę wymieszać z mascarpone. Wyłożyć  krem na zimne ciasto, wygładźić, wsypać  borówki i zalać galaretką. Wstawić do lodówki na minimum 2 godziny, żeby galaretka zastygła. 








Z gotowym ciachem poleciałam  do Agaty (mojej bratniej duszy :) ) W tle widać  bazylię grecką upolowaną przez Agatę :) Jakiś czas temu skończyła mi się bazylia i pomyśłam wczoraj patrząc na mój zielnik, że muszę ją koniecznie kupić. No i proszę, jest!  Prawda, że bratnia dusza? Ja pomyślę a ona już wie :) Czarodziejka! 



A to mój mały zielnik: 



Ja już zmykam bo zaczynam widzieć podwójnie - chyba zmęcznie daje o sobie znać. 

Pozdrawiam :)

Kasia


Jeszcze jedno: Candy szykuję, proszę jeszcze o maleńką cierpliwość:) 


Popularne posty