Szczególna przyprawa:miłość.





Jak smakuje miłość? Pisze o tym Agnieszka Maciąg w swojej książce "Smak Miłości".  Autorka 
zaprasza nas do swojej kuchni, częstuje ulubionymi potrawami i opowiada o ich historii. 
Książka jest cudowna i bardzo starannie wydana. Jest publikacją kulinarną ale znajdziemy tutaj także wspomnienia autorki. Wspomnienia o domu, rodzinie, przyjaciołach. Znajdziemy tutaj  wiele cennych kulinarnych rad.
Książka pachnąca najwspanialszymi aromatami, miłością i bliskością! 
Cudowna. Po prostu. 

Pozwólcie, że zacytuję początek książki:

List do samej siebie

Jestem w naszym Domu Marzeń. Za oknem szumi letni deszcz. Czuję zapach obiadu, który gotuję w kuchni. Helenka śpi.
Przeglądam swoje pamiętniki sprzed lat. I zastanawiam się, jak to możliwe, że spełniły się wszystkie moje marzenia, które wydawały się tak nierealne. 

To był czas samotności, której ból pamiętam do teraz. Ale dzisiaj już nie boli. Samotność przemieniłam w miłość. Na początku nauczyłam się widzieć i doceniać to, co mam. Kwiat w wazonie. Kolor papryki. Zapach porów smażonych na maśle. Cud rosołu. Zdolność moich dłoni do tworzenia potraw i dzielenia się. 
A najważniejsze, że nauczyłam się karmić samą siebie. Mądrze i troskliwie. 
Koleżanki mówiły: "Nie chce mi się gotować dla jednej osoby, mogę zjeść byle co". 
Ja też tak myślałam. 

Ale kim jest ta JEDNA osoba? Kim dla Ciebie jest TA osoba?
Pomyślałam wtedy, że naukę mądrej, dobrej, głębokiej miłości powinnam zacząć właśnie od niej.
Ja. Wszystko i nic. Wszechświat i ziarenko piasku.
Przytuliłam siebie. Nakarmiłam. Pokochałam. I w moim życiu zaczęły się dziać cuda.
Teraz mogę karmić innych. 


Piękny, prawda?

Zajrzyjcie także koniecznie na fantastyczny blog Agnieszki Maciąg.

Agatko dziękuję jeszcze raz za tak uroczy prezent :) 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Kasia






Popularne posty