Trzy w jednym :)

Makowiec, sernik i jabłecznik -  trzy w jednym :) Upiekłam i polecam! Pyszne! 


Trzy w jednym.





Składniki na ciasto:

400 g mąki pszennej
150 g masła 
2 żółtka + 2 całe jajka
200 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy przez sito, dodajemy pokrojone masło, jajka, cukier puder i wszystko dokładnie wyrabiamy. Dzielimy na dwie części. Jedną odkładamy do lodówki a drugą wykładamy formę do ciasta (moja ma wymiary około 30x25 cm). Zostawiamy na chwilę. 

Teraz idąc na skróty, możemy wyłożyć gotową masę makową (ja użyłam masę makową Bakalland - opakowanie 850 g) na przygotowane ciasto lub przygotować masę makową samemu. 

Masa makowa:

200 g cukru pudru
200 g maku
3 jajka
aromat waniliowy
bakalie wg uznania 

Mak należy sparzyć i zemleć przynajamniej dwa razy. Dodać jajka, cukier i pozostałe składniki. 
Wyłożyć na przygotowane wcześniej ciasto w formie. 






Teraz na przygotowane ciasto z masą makową będziemy wykładać masę serową. 

Masa serowa:

twaróg na sernik (ja używam "Włoszczowa") 
4 jajka 
200 g cukru pudru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki masła 

Masło utrzeć z cukrem dodając po jednym żółtku. Następnie dodać twaróg i dokładnie wymieszać. Dodać proszek do pieczenia. Ubić z białek pianę z mąką ziemniaczaną i dodać do masy. Delikatnie wymieszać. 
Gotową masę wyłożyć na masę makową. 



Piec w piekarniku w 180 stopniach przez około 50 minut. 
Po upieczeniu wystudzić. 

W tym czasie pieczemy naszą odłożoną  w lodówce drugą część ciasta (musimy pamiętać, że pieczemy ją w formie o takich samych wymiarach jak to wcześniejsze). Wyłożyć na formę i piec około 25 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu ostudzić. 

Teraz czas na jabłka. 

Ja używam jabłek prażonych z  cukrem z Tesco. Jeden słoik ma około 720 g. Potrzebne będą dwa. 
Wykładamy je na ostudzone ciasto i  przykrywamy drugim wcześniej upieczonym. 




Smacznego :) 




Popularne posty