Sernik :)

To chyba będzie mój ulubiony :) Prosty w wykonaniu, pyszny i wyjątkowy. Jest to sernik bez ciasta na spodzie. Nieco opada po upieczeniu, ale nadal prezentuje się pięknie. Można dekorować go czym tylko zapragniemy i na co w danym momencie mamy ochotę. Ja z uwagi na dostępność świeżych malin, jeżyn i borówek, do dekoracji użyłam właśnie ich.




Sernik z owocami

* 1 kg twarogu 
* 200 g masła 
* 5 jajek 
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
* 50 g kaszy manny 
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
* kilka kropli aromatu waniliowego 
* bakalie 
Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej!

Ucieramy masło z cukrem do otrzymania puszystej masy. Dodajemy żółtka i aromat. Dalej ucierając dodajemy twaróg. Następnie dosypujemy kaszę mannę i mąkę ziemniaczaną, bakalie. Białka ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z masą serową. 
Tortownicę leciutko smarujemy masłem i posypujemy kaszą manną. Wlewamy masę serową i pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 60 minut. 

Po wystudzeniu dekorujemy według własnego upodobania. Ja wykorzystałam bitą śmietanę (ubiłam śmietanę 30%) i na niej ułożyłam owoce. 













Smacznego :)



Popularne posty