Woreczek na mydełka i coś słodkiego z ciasta francuskiego.

Jak Wam minęła niedziela? Bo mnie dzisiaj bardzo szybciutko ;) Przed południem wybrałyśmy się z Drogą A na babskie zakupy (bez szanownych mężów). Wylądowałyśmy w Ikea.. wreszcie zakupy bez pośpiechu , oczywiście straciłyśmy poczucie czasu i dopiero pewien telefon przywołał nas do rzeczywistości ;))  Dziękuję za mile spędzony czas :)
Dzisiaj w wolnym czasie uszyłam woreczek na mydełka zapachowe. Brakowało mi takiego. Wyszedł tak:









A teraz coś słodkiego na ząbek. Lubicie ciasto francuskie? Ja je uwielbiam, jest takie wdzięczne, niezwykłe, delikatne i praktyczne. Pasuje do każdego nadzienia i na słodko i na ostro. Ale nie żebym je sama robiła, o nie! Kupuję gotowe już rozwałkowane. Może kiedyś skuszę się i zrobię sama. Dzisiaj zrobiłam kopertki z nadzieniem serowym.

Kopertki z nadzieniem serowym.

Przepis:

- świeże ciasto francuskie 275 g ( polecam Belbake - kupuję w Lidl-u )
- ok. 200 g sera białego (tym razem nie bawiłam się w jego mielenie)
- 2 żółtka
- cukier waniliowy
- cukier do smaku, ok. 3 łyżek (w zależności od kwaśności sera i naszego smaku)
- kilka kropel aromatu waniliowego

Ser, żółtka, cukier i aromat wymieszać w naczyniu.
To ciasto które polecam, jest chłodzone, gotowe do wypieku, zwinięte na papierze do pieczenia. Wystarczy tylko je wyjąć z opakowania i rozwinąć na papierze do pieczenia. Dowolnie uformować kawałki ciasta ( w moim przypadku kwadraciki ) i wypełnić je nadzieniem serowym. 
Uformowane kopertki posmarować jajkiem i piec w rozgrzanym piekarniku  (termoobieg 200 st.) około 15-20 minut ( w zależności od wielkości) na złotobrązowy kolor. 






 

Tym słodkim akcentem kończę, życząc Wam miłego i uśmiechniętego tygodnia!

Popularne posty