Sałatka Kucharza.

Sałatka z książki  "Nigella Ekspresowo". Nie można jej się oprzeć a smakuje jeszcze lepiej niż wygląda.  :)




1 główka sałaty lodowej
225 g szynki, pokrojonej w kostkę
1 puszka kukurydzy, odsączonej z zalewy
75 g tartego ementalera
1 dojrzałe awokado bez pestki, obrane i pokrojone na kawałki

DRESSING:
1/2 łyżeczki musztardy diżońskiej
1 łyżka octu z wina  Cabernet Sauvignon lub innego czerwonego
1/2 łyżeczki morskiej soli w kryształkach albo 1/4 łyżeczki zwykłej soli
3 łyżki oliwy z pierwszego tłoczenia

1. Do dużej misy wrzuć podarte na kawałki liście sałaty lodowej.
2. Dodaj pokrojoną szynkę, odsączoną kukurydzę, tarty ser i kawałki awokado.
3. W oddzielnej misce wymieszaj trzepaczką składniki dressingu, polej sałatę i wszystko ponownie wymieszaj.
 6 porcji jako przystawka, 2-4 porcje na obiad/kolację.

Nie wiem jak Wam ale mnie czas pędzi jak oszalały. Na nic nie mam kompletnie czasu, co chwila wypada mi COŚ nowego - następnego do zrobienia. Z dekoracjami wielkanocnymi jestem na bakier i chyba już tak zostanie. Dzisiaj na biegu przygotowałam zakwas na żurek. Skorzystałam tym razem z przepisu  Magdy.
Słoik poczciwych rozmiarów ale nie miałam czasu szukać mniejszego - taki wpadł mi w ręce ;)



Pomidorki rozsadzone, parę sztuk poszło do ludzi ;))



Uciekam ale przed tym ściskam wszystkich bardzo mocno ;)

Popularne posty