Chleb. Super chleb.

Ten przepis znalazłam w książce "Smakowita Ella".
Chlebek jest bardzo smaczny,  pachnący ziołami prowansalskimi.  Podczas pieczenia pachnie cały dom. Kanapki z nim przyrządzone są niebiańskie 😀

To już czwarty przepis na chleb,  który wypróbowałam.


Super chleb.






200 g migdałów
260 g pestek dyni
200 g mąki z brązowego ryżu
85 g pestek słonecznika
3 łyżki nasion babki płesznik (kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością)
3 łyżki ziół prowansalskich
2 łyżki nasion chia (kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością)
Sól i pieprz do smaku

Migdały i pestki dyni zmiksować na mąkę.  Wsypać do dużej miski wraz z innymi suchymi  składnikami i wymieszać.
Dodać 600 ml zimnej wody i dobrze wymieszać,  tak by uzyskać jednolitą masę.  Odstawić miskę na mniej więcej godzinę.
Rozgrzać piekarnik do 200 stopni.  Wyłożyć ciasto na blachę do pieczenia.  Nie formować zbyt wysokiego bochenka,  bo chlebek się nie dopiecze.  Powinien mieć zaledwie 5 do 7 cm wysokości.
Pięc około 45 minut (ja piekłam prawie 55 minut),  aż wierzch zrobi się złotobrązowy,  a na wetkniętym w środek potyczku lub czystym nóżu nie będzie surowego ciasta.

Smacznego :-)

Popularne posty