Dzień kobiet i torcik

 Mój "Dzień Kobiet" był słoneczny, radosny i pełen niespodzianek :) Od mężusia mego i synów dostałam w prezencie książki i piękny bukiet tulipanów :) Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję :)





 W podziękowaniu dla moich Panów upiekłam tort z jagodami. 








Tort z jagodami 

    Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 100g mąki
  • 100g mąki ziemniaczanej
  • 250g cukru
  • 10g proszku do pieczenia
Krem:
  • 400ml śmietany 36%
  • 100g cukru pudru
  • jagody
  • troszkę alkoholu (ja użyłam nalewki aroniowej) 
Przygotuj biszkopt:
  1. Nastaw piekarnik na 180 stopni.
  2. Wymieszaj mąkę z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia.
  3. Wbij jajka do miski i ubijając, wlej 5 łyżek gorącej wody.
  4. Nadal ubijając powoli wsyp cukier i ubijaj aż masa zgęstnieje.
  5. Dodaj przesianą przez sito mąkę i wymieszaj delikatnie.
  6. Przełóż do tortownicy i piecz 30 minut.
Przygotuj krem:
  1. Ubij śmietanę z cukrem pudrem.
  2. Podziel ubitą śmietanę na mniej więcej równe części – do jednej z nich dodaj troszkę jagód.
Przygotuj tort:
  1. Przekrój biszkopt na pół.
  2. Obie części nasącz alkoholem.
  3. Na spód nałóż ubitą śmietanę z jagodami.
  4. Przykryj drugą połową ciasta.
  5. Wierzch i boki nasmaruj pozostałą częścią kremu.
  6. Na wierzch wysyp resztę jagód i prażone migdały. 
  7. Wstaw do lodówki na co najmniej godzinę.
:))) Smacznego! 


Kasia


Popularne posty