Placuszki ziemniaczane z wędzonym łososiem.

Przepis ten pochodzi z książki  "Nigella Ekspresowo", którą to dostałam w prezencie na gwiazdkę. W końcu postanowiłam wypróbować przepisy w niej zawarte. Zaczęłam od tych placuszków. Są pyszne i szybkie do wykonania. Fantastyczny pomysł na przekąskę, Po ich zrobieniu stwierdziłam tylko, że następnym razem dodam sól i pieprz aby troszkę wyostrzyć smak placuszków.

Placuszki ziemniaczane z wędzonym łososiem.

3 jajka
125 ml tłustego mleka
2 dymki, drobno pokrojone
2 łyżki oliwy
60 g puree w proszku
40 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soku z cytryny
300 g wędzonego łososia w plastrach
mały pęczek koperku

1. Zmieszaj w szerokim dzbanku jajka, mleko, posiekaną dymkę i oliwę.
2. Dodaj puree w proszku, mąkę i proszek do pieczenia, a na końcu sok z cytryny.
3. Rozgrzej patelnię i nakładaj łyżką małe porcje ciasta.
4. Smaż ok. 30 sekund z każdej strony, aż ciasto się zetnie i zezłoci  (ja piekę troszkę dłużej bo lubię bardziej rumiane placuszki).
5. Kiedy placuszki będą usmażone i nieco przestygną, podziel plastry łososia na niewielkie kawałki i ułóż je na placuszkach.
6. Zrób przybranie z małych gałązek koperku.

Z tych proporcji wychodzi mniej więcej 20-30 placuszków.


Smacznego :)

Popularne posty