Szmaciane choinki i najlepsze ciasto drożdżowe.

Kilka dni temu obiecałam, że pokażę szmaciane choinki. Obietnicy dotrzymuję:









Pomysł na zrobienie tych choineczek znalazłam gdzieś na necie. Bardzo mi się spodobał. Choinki robi się  naprawdę szybko. Wykorzystałam ścinki materiałów, które miałam w domu, resztki szyszek z lampy szyszkowej, trochę worka jutowego..Myślę, że na tych trzech sztukach się nie skończy :))

Chciałam podzielić się też przepisem na ciasto drożdżowe z owocami. Przepis sprawdzony i myślę, że wart polecenia.

Składniki:
10 dkg (kostka) drożdży
1 szklanka cukru
2 cukry waniliowe
3/4 szklanki oleju
kilka kropli olejku waniliowego
5 jaj
3/4 szklanki mleka
4 szklanki mąki
szczypta soli

Wykonanie:
wszystkie składniki mają być zimne! Drożdże rozkruszyć do miski, posypać cukrem, dodać cukry waniliowe, olej, olejek waniliowy, roztrzepane jaja, mleko i 2 szklanki mąki przesianej przez sito. Ważne aby tego nie mieszać, nie ugniatać (po prostu sypiemy lub lejemy warstwowo)!!! Przykryć ściereczką i wstawić na noc do lodówki.
Następnego dnia drewnianą łyżką wymieszać dokładnie i dodać kolejne 2 pełne szklanki mąki przesianej przez sito oraz szczyptę soli. Połączyć wszystko ze sobą i jeszcze raz dokładnie wymieszać.
Wyłożyć na blachę o wymiarach 24x20, ułożyć owoce (ja najczęściej używam śliwek, ale można co kto woli)) i posypać kruszonką.Ciasto od razu wstawić do zimnego piekarnika na około 50 min. (160 stopni- góra i dół)

Przepis na kruszonkę:
1/2 kostki masła (może być margaryna Kasia), 1/2 szklanki cukru, 1 cukier waniliowy, 1 pełna szklanka mąki. Połączyć ze sobą.









I jeszcze kilka fotek:








Dobranoc...

Popularne posty